美文、人物、音乐。

Right here waiting - Richard Marx

苏黎世猫的音乐:

人的一生就是一场等待,等待长大,等待青春勃发,等待爱情,等待婚姻的到来......等待上天堂

听了很久的歌,从来没搞懂它说了些什么,只是觉得很好听。看着中文歌词再听的时候,有很多东西轻轻的碰触到了内心最柔软的那一部分。有些感动、有些伤感也想起很多温暖的日子和人。生活可能不那么尽如人意,但是总有一些美好的东西在等待着我们,也值得我们为它守候。


ocean apart day after day
远隔重洋,日复一日 
and i slowly go insane
渐渐我变得失常 
i hear your voice on the line
电话那头听到你的声音 
but it doesn't stop the pain
但是无法止住我的痛苦 
if i see you next to never
假如再也见不到你 
how can we say forever
我们该说着怎样永恒的话题 
wherever you go
无论你去哪里 
whatever you do
无论你做什么 
i will be right here waiting for you
我会在此等候着你 
whatever it takes
无论代价多少 
or how my heart breaks
或者我有多么心碎 
i will be right here waiting for you
我会在此等候着你 
i took for granted, all the time
我始终总以为, 
that i thought would last somehow
我的念头会始终不变 
i hear the laughter, i taste the tears
为何我却被讥笑,饱尝泪水 
but i can't get near you now
但为何我无法靠近你 
oh, can't you see it baby
哦,亲爱的你是否看到 
you've got me going crazy
你几乎另我疯狂 
wherever you go
无论你去那里 
whatever you do
无论你做什么 
i will be right here waiting for you
我会在此等候着你 
whatever it takes
无论代价多少 
or how my heart breaks
或者我有多么心碎 
i will be right here waiting for you
我会在此等候着你 
i wonder how we can survive
this romance
我想知道我们怎么在这场爱情中生存 
but in the end if i'm with you
但要是我和你一起走到尽头 
i'll take the chance
我会抓住这个机会……

评论(1)
热度(13)

© 行瑞 | Powered by LOFTER